موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - تامين اجتماعي - كميسيون اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - كميسيون اجتماعي مجلس - همسان سازي حقوق بازنشستگان - مجلس شوراي اسلامي - سرمربي پرسپوليس - افزايش حقوق - عبدالرحيم خطيبي - مديريت آب - تمرينات يوونتوس - رياست فدراسيون فوتبال - تالاب قره قشلاق - تركيب استقلال مقابل الاهلي - زييس جمهور منتخب - حوزه صنعت و ساختمان - رقابت هاي جهاني كشتي - فدراسيون ورزش هاي دانشگاهي - دادستان امريكا - كيفيت آموزش عالي - گزارش به آكادمي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اردیبهشت 1399 ساعت 07:152020-04-24فرهنگي

«ملّا مُصیب ایشانی افوسی»، گنجینه و اعتبارِ مکتبِ تعزیه ایران است


یک اصفهان شناس و استاد دانشگاه گفت: بدون شک ملا مصیب ایشانی افوسی، فردی بی نظیر است و گنجینه و اعتبار مکتب تعزیه اصفهان و ایران محسوب می شود.

- ملّا مُصیب ایشانی افوسی ، گنجینه و اعتبارِ مکتبِ تعزیه ایران است ایسنا/اصفهان یک اصفهان شناس و استاد دانشگاه گفت: بدون شک ملا مصیب ایشانی افوسی، فردی بی نظیر است و گنجینه و اعتبار مکتب تعزیه اصفهان و ایران محسوب می شود.

محمدحسین ریاحی در گفت وگو با ایسنا در خصوص چهره های نامدار شهرستان فریدونشهر، اظهار کرد: یکی از چهره های هنرمند و معنوی، خصوصا در بحث هنر تعزیه و مکتب تعزیه اصفهان و ایران ملامصیب ایشانی افوسی است که از او به عنوان یکی از چهره های مؤثر در مکتب تعزیه نگاری یاد می کنند.

او فرزند کربلایی قاسم بود و در سال 1251 هجری شمسی در افوس فریدونشهر دیده به جهان گشود.

وی افزود: ملا مصیب افوسی ایشانی، متخلص و مشهور به مخلص ، عارفی است صاحب معنویت و مسلک، که هم روحانی، هم خوشنویس، هم موسیقیدان و هم تعزیه دان و تعزیه خوان بود و در شهر افوس و اصفهان شهرتی بسیار داشت.

این اصفهان شناس و استاد دانشگاه گفت: استاد ملا مصیب افوسی، شاعری توانا در فن سرودن اشعار نسخ تعزیه و پیش خوانی های تعزیه است که خوشبختانه بسیاری از این پیش خوانی ها گردآوری شده و هماهنگی شعر و موسیقی و ضرب آهنگ این پیش واقعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ملّا مُصیب ایشانی افوسی»، گنجینه و اعتبارِ مکتبِ تعزیه ایران است

«ملّا مُصیب ایشانی افوسی»، گنجینه و اعتبارِ مکتبِ تعزیه ایران است