مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اردیبهشت 1399 ساعت 05:502020-04-24پزشكي

تا 50 درصد بیماران کرونایی عوارض گوارشی را تجربه می کنند


یک فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه ویروس کووید_19 در بین 5 تا 50 درصد مبتلایان با عوارض گوارشی همراه است، گفت: طول مدت بیماری مبتلایان دچار اسهال نسبت به سایر مبتلایان بیشتر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سیدرضا فاطمی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص تاثیر ویروس کرونا بر دستگاه گوارش، توضیح داد: در بیماران دارای شدت بالای بیماری و بیماران جزو گروه های با ریسک بالا، گاهی اوقات نارسایی در کبد و پانکراس نیز رخ می دهد، البته این مساله در مواقعی رخ می دهد که بیمار دچار شوک شده و به آی سی یو احتیاج پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در تعدادی از مبتلایان تظاهرات گوارشی نیز مشاهده شده است، گفت: مقالات نشان می دهد بیماری در پنج تا 50 درصد افراد مبتلا به کووید 19 می تواند همراه با علائم گوارشی باشد.

این متخصص با بیان اینکه اسهال یکی از متداول ترین علائم گوارشی کووید 19 است، گفت: بیمار ممکن است همراه با علائم تنفسی از جمله گلودرد، سرفه، تب و تنگی نفس دچار اسهال نیز شود.

ویروسی که سلامت کلیه ها را هم نشانه می گیرد! عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به از دست رفتن آب بدن در افرادی که بر اثر بیماری کرونا دچار استفراغ و اسهال می شوند، مصرف فراوان آب و مایعات را برای این بیماران توصیه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تا 50 درصد بیماران کرونایی عوارض گوارشی را تجربه می کنند

تا 50 درصد بیماران کرونایی عوارض گوارشی را تجربه می کنند