مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اردیبهشت 1399 ساعت 13:152020-04-23پزشكي

مراقبت از چشم در برابر آسیب ناشی از خیره شدن به گوشی


عضو هییت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه شیوع کرونا باعث شده مردم زمان بیشتری را به صفحه موبایل و رایانه چشم بدوزند، توصیه هایی را برای پیشگیری از خشکی و آسیب چشم ارائه کرد.

- بهروز اولیا امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: اکنون که به واسطه شیوع ویروس کرونا مردم مدت زمان بیشتری را در خانه به سرمی برند، استفاده از تلفن همراه، تبلت، تلویزیون و.

افزایش داشته و این میزان چشم دوختن به صفحات مختلف مشکلاتی را برای افراد ایجاد می کند.

 متخصص چشم پزشک توضیح داد: فرد در استفاده از گوشی یا لپ تاپ  به مدت طولانی به سمت آن خیره می شود و کم  پلک می زند، این در حالی است که فرد در حالت عادی باید در یک دقیقه 15 بار پلک بزند و در خیرگی زیاد تعداد دفعات پلک زدن کاهش می یابد، اشک چشم خشک می شود و به دنبال آن فرد دچار خستگی چشم، قرمزی و سوزش چشم می شود.

استفاده از گوشی و لپ تاپ در تاریکی برای چشم مضرتر است عضو هییت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه استفاده از گوشی و لپ تاپ در تاریکی به دلیل افزایش خیرگی چشم باعث خشکی بیشتر چشم می شود و به مراتب آسیب زاتر است، افزود: برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی می توان کارهای مرتبط با این وسایل را در طول روز تقسیم بندی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقبت از چشم در برابر آسیب ناشی از خیره شدن به گوشی

مراقبت از چشم در برابر آسیب ناشی از خیره شدن به گوشی