مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اردیبهشت 1399 ساعت 10:352020-04-23اقتصادي

افزایش 30 درصدی عملکرد مزارع در صورت مبارزه با آفات


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در صورت مبارزه با آفات، امراض و علف های هرز، عملکرد مزارع 30 درصد افزایش می یابد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در صورت مبارزه با آفات، امراض و علف های هرز، عملکرد مزارع 30 درصد افزایش می یابد.

علی رخ افروز روز پنجشنبه به همراه معاون فنی و زیر بنایی جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند و رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش کشکسرای از مزارع کلزای روستای قراجه محمد بازدید کرده و آخرین وضعیت اقدامات انجام گرفته در مورد مبارزه با علف های هرز و آخرین وضعیت شته مومی، سوسک گرده خوار در حاشیه مزارع را بررسی کرد.

وی در این بازدید گفت: جهت حفظ و ارتقا موقعیت برای افزایش محصول در واحد سطح باید مدیریت صحیح و مدیریت سالم در مزرعه را داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به رطوبت و شرایط جوی حاکم بر منطقه جهت کنترل بیماری های قارچی (رنگ زرد) کشاورزان در صورت مشاهده، باید نسبت به مصرف قارچ کش ها اهتمام داشته باشند.

رخ افروز ادامه داد: با توجه به زمان حساس رویش گندم و مراقبت های ویژه در این زمان داشت و در زمینه تغذیه بر مصرف کودها به خصوص کلرور پتاسیم و سولفات آمونیوم و در زمینه مبارزه زمان سمپاشی باید تناوب زراعی را رعایت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 30 درصدی عملکرد مزارع در صورت مبارزه با آفات

افزایش 30 درصدی عملکرد مزارع در صورت مبارزه با آفات