مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اردیبهشت 1399 ساعت 07:502020-04-23بين الملل

نگرانی کردهای سوریه از تنش سه گانه در کردستان عراق


کردهای سوریه نسبت به تنش به وجود آمده میان دو حزب دموکرات و اتحادیه میهنی کردستان عراق و احتمال آغاز حملات جدید ارتش ترکیه علیه حزب کارگران کردستان (پ.

- نگرانی کردهای سوریه از "تنش سه گانه" در کردستان عراق کردهای سوریه نسبت به تنش به وجود آمده میان دو حزب دموکرات و اتحادیه میهنی کردستان عراق و احتمال آغاز حملات جدید ارتش ترکیه علیه حزب کارگران کردستان (پ.

ک.

ک) پس از پیشروی نیروهای حزب دموکرات در شهرک استراتژیک زینی ورتی، درگاه ارتفاعات قندیل در شمال عراق، با باور اینکه چنین اقدامی محاصره مناطق خودمختار کردها در شمال شرق سوریه را تقویت کرده و خطر درگیری میان کردها را در پی دارد، ابراز نگرانی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، شهرک زینی ورتی از این جهت که مناطق تحت کنترل ایران و حزب کارگران کردستان (پ.

ک.

ک)، اتحادیه میهنی کردستان و حزب دموکرات کردستان عراق را از هم جدا می کند، استراتژیک محسوب می شود.

این شهرک از اواخر دهه 90 بر اساس توافقنامه ای با حزب دموکرات تحت کنترل نیروهای اتحادیه میهنی بوده است اما نیروهای حزب دموکرات از حدود یک ماه قبل برخی مناطق را در چارچوب مقابله با شیوع ویروس کرونا و کنترل بر مرزهای اقلیم با ایران، به دست گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی کردهای سوریه از تنش سه گانه در کردستان عراق

نگرانی کردهای سوریه از تنش سه گانه در کردستان عراق