مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اردیبهشت 1399 ساعت 07:462020-04-23اجتماعي

محیط زیست گلستان قربانی اقتصاد منشاء افزایش سرطان آلودگی هاست


خبرگزاری مهر، گروه استان ها- زهرا بهرامی: کارشناسان میزان آلاینده های آبی و خاکی در استان را بالا از استانداردها می دانند و معتقدند تبدیل شدن گلستان به قطب سرطان ناشی از همین آلودگی های آبی و خاکی است که منشأ آن را باید در تولید زباله، فاضلاب صنایع و پسماند کارخانه ها و … جستجو کرد.

در روز زمین پاک، قرار است با تقویت آموزش های همگانی و جلب نظر مردم و سازمان ها و آشنایی با آلاینده های آب و خاک و آموزش بازیافت و استفاده از مواد بازیافتی و همچنین توجه به جمع آوری زباله های رودخانه ها، کوه ها و سواحل و … نگاه ها را به حفاظت بیشتر از محیط زیست برای حفظ بقاء و سلامت انسان ها معطوف دارد.

زمستان سال گذشته حدود 40 هزار قطعه پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی در خلیج گرگان و تالاب میانکاله در استان های مازندران و گلستان تلف شدند و سازمان دامپزشکی بیماری بوتولیسم را عامل اصلی تلفات اعلام کرد اما میزان آلاینده های خلیج گرگان را بیشتر از استاندارد تشخیص داد.

روز زمین پاک و اعلام نظر سازمان دامپزشکی در خصوص بالا بودن شاخص آلایندگی در خلیج گرگان بهانه ای شد تا وضعیت گلستان را در حوزه آلایندگی های آبی و خاکی را از مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان جویا شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محیط زیست گلستان قربانی اقتصاد منشاء افزایش سرطان آلودگی هاست

محیط زیست گلستان قربانی اقتصاد منشاء افزایش سرطان آلودگی هاست