مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اردیبهشت 1399 ساعت 07:462020-04-23فرهنگي

آوار فراموشی زلزله بر تارک آبشار پیران سرپل ذهاب


آبشار پیران که شباهت زیادی به مناظر گراند کانیون ایالات متحده آمریکا دارد اما این اثر گردشگری بکر و بی نظیر در سکوت مسوولان رها شده و پس از زلزله همچنان کمر راست نکرده است.

آبشار بلند و زیبای پیران که از دل کوه ها و صخره های اطراف سرازیر می شود در نزدیکی روستایی به همین نام است که در چهارمین همایش شورای سیاست گذاری ثبت آثار ملی کشور در لیست میراث طبیعی کشور قرار گرفت.

ارتفاع کلی آبشار از بالای صخره ها تا پایین ترین نقطه از طبقه سوم آن حدود 150 متر است که با توجه به فرسایش قسمت بالای آبشار و ایجاد دره ای تنگ در آن قسمت، ارتفاع قسمت آب ریز هم اکنون حدود 100 متر است.

در جریان زلزله 7.

3 ریشتری آبان سال 96، آبشار پیران دچار آسیب شد و بسیاری از زیرساخت های راه، اسکان و امکانات رفاهی آن به علت ریزش کوه مسدود شد و از بین رفت.

مرمت نکردن مسیر آبشار پیران باعث نارضایتی و اعتراض بسیاری از مردم و علاقه مندان به طبیعت شده است و این اثر گردشگری نیازمند توجه و بازسازی است.

آبشار پیران قطب گردشگری استان کرمانشاه یکی از اعضای شورای اسلامی شهر سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: آبشار پیران یکی از قطب های گرانبهای توسعه گردشگری در استان کرمانشاه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آوار فراموشی زلزله بر تارک آبشار پیران سرپل ذهاب

آوار فراموشی زلزله بر تارک آبشار پیران سرپل ذهاب