مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اردیبهشت 1399 ساعت 07:162020-04-23اقتصادي

تولید سبزی ارگانیک در خلخال


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا ، برخلاف بیشتر مناطق کشور که کاشت سبزی و صیفی جات بابکارگیری ادوات مکانیزه کشت و نیز استفاده از انواع کودهای شیمیایی و سموم نباتی برای بهره وری بیشتر و افزایش راندمان محصول صورت می گیرد، هنوز هم کشاورزانی در خلخال هستند که همچنان به استفاده از روش اجدادی و سنتی خود در کاشت ،داشت و برداشت محصولات زراعی و سبزی و صیفی جات ادامه می دهند.

موسی کریمی ،سبزی کار نمونه خلخالی از آن دسته از کشاورزان و باغدارانی است که سبزی کاملا ارگانیک و عاری از هر گونه مواد شیمیایی دست مایه وی تزیین بخش بسیاری از سفره های مردم خلخال است.

وی کارمند بازنشسته فرمانداری خلخال است و از زمان بازنشستگی خود از 10 سال پیش با کمک پسر فارغ التحصیل رشته کارشناسی کشاورزی ، همسر و سه فرزند دیگر خود اقدام به کاشت انواع سبزی در مزرعه یک هکتاری خود واقع در شهر خلخال کرده است.

کمتر کسی را در شهر خلخال می توان سراغ داشت که با طعم سبزی های خوشمزه و معطر این سبزی کار خوش ذوق خلخالی آشنا نباشد.

وی در کاشت و پرورش سبزی ها از آب چاه نیمه عمیق در باغ خود استفاده کرده و در 10 سالی که به سبزی کاری مشغول است از هیچ ابزار مکانیزه کشاورزی و کود و یا سموم شیمیایی برای افزایش راندمان محصول و یا افزایش سود حاصل از فروش بیشتر سبزی بهره نبرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سبزی ارگانیک در خلخال

تولید سبزی ارگانیک در خلخال