مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اردیبهشت 1399 ساعت 06:002020-04-23دانش

رابط های کاربری مغز و کامپیوتر به کمک ناتوانی های جسمی می آیند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، محققان دانشگاه کارنگی ملون و دانشگاه پیتسبورگ در آمریکا موفق به نوشتن الگوریتم جدیدی شده اند که نه تنها موجب بهبود رابط کاربری مغز و کامپیوتر می شود، - رابط های کاربری مغز و کامپیوتر یکی از بهترین راهکار ها برای افرادی است که از ناتوانی جسمی رنج می برند و با کمک این فناوری می توانند وسایل کامپیوتری و حتی اندام های مصنوعی خود را کنترل کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، محققان دانشگاه کارنگی ملون و دانشگاه پیتسبورگ در آمریکا موفق به نوشتن الگوریتم جدیدی شده اند که نه تنها موجب بهبود رابط کاربری مغز و کامپیوتر می شود، بلکه تعامل میان آن ها در حین استفاده تثبیت می کند.

واسط مغز و کامپیوتر یا BCI مجموعه ای از حسگر ها و اجزای پردازش سیگنال است که فعالیت مغزی فرد را مستقیماً به یک سری سیگنال های ارتباطی یا کنترلی تبدیل می کند.

در این سیستم، ابتدا باید امواج مغزی را با استفاده از دستگاه های ثبت امواج مغزی ثبت کرد که معمولاً به دلیل دقت زمانی بالا و ارزان بودن و همچنین استفاده آسان، از الکتروانسفالوگرافی یا EEG برای ثبت امواج مغزی استفاده می شود.

الکترود های EEG در سطح پوست سر قرار می گیرند و میدان الکتریکی حاصل از فعالیت نورون ها را اندازه گیری می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابط های کاربری مغز و کامپیوتر به کمک ناتوانی های جسمی می آیند

رابط های کاربری مغز و کامپیوتر به کمک ناتوانی های جسمی می آیند