مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1399 ساعت 14:052020-04-22سياسي

20 اثر تاریخی و فرهنگی همدان ثبت ملی می شود


علی مالمیر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته در راستای حفاظت از میراث تاریخی و فرهنگی استان، 20 پرونده ثبتی مربوط به آثار غیر منقول استان آماده و جهت بررسی و ثبت، به اداره کل ثبت آثار تاریخی و فرهنگی وزارتخانه متبوع ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این آثار غیر منقول شامل شرکت دخانیات تویسرکان، محوطه زینو آباد، حمام سیدان، تپه های علی ناصر، اعشان و محمود آباد تویسرکان جیجانکوه و قلعه قاضی قلعه شیخ هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، میانجاده، خروس کلنجان، آرزو وج و حاجی آباد تویسرکان، گبری آریکان و محوطه های باستان شناختی گروات روستای فریازان، شوق آباد و نیز ساختمان برج مراقبت فرودگاه قدیم همدان را از جمله دیگر آثاری برشمرد که به زودی ثبت ملی می شوند.

مالمیر اظهار داشت: این آثار غیر منقول در شورای مربوطه کشوری، با تایید عملکرد شاخص ثبت آثار غیر منقول استان همدان در سال 98 واجد ارزش شناخته شده و در حال طی فرآیند صدور حکم ابلاغ ثبت در فهرست مربوطه است.

استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دارای بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی و گردشگری است که بیش از یکهزار مورد از آنها ثبت ملی شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 اثر تاریخی و فرهنگی همدان ثبت ملی می شود

20 اثر تاریخی و فرهنگی همدان ثبت ملی می شود