مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1399 ساعت 09:552020-04-22اقتصادي

افزایش قیمت خودرو داخلی ربطی به قطعه سازان ندارد


سهیل داورپناه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعطیلی یک ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا معاملات خودرو توسط مردم از طریق سایت های اینترنتی یا موارد دیگر را کاهش نداد و همین معاملات علت اصلی افزایش قیمت خودرو است.

وی ادامه داد: قیمت خودروهای ساخت شرکت ایران خودرو به هیچ وجه تغییری نداشته و به همان قیمت قبلی از کارخانه به بازار عرضه می شود.

وی گفت: اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و بازار از مدت ها قبل وجود داشته و داد و ستدها قیمت آن را افزایش می دهد.

داورپناه افزود: قطعه سازان طی یک ماه گذشته رشد خوبی در تولید نسبت به سال گذشته داشتند و وضعیت پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی شرکت ایران خودرو نیز طی پنج ماه اخیر به موقع و مناسب بوده است.

وی پیش بینی کرد، با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزد کارگران و نرخ بیمه و عوارض در ابتدای سال جاری، قیمت خودرو در کارخانه از اردیبهشت ماه امسال افزایش یابد.

وی ادامه داد: 57 واحد قطعه سازی طرف قرارداد با این شرکت هستند که هر یک از واحدها، واحدهای کوچکتری را زیرمجموعه خود دارند.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: صنوف زیرپوشش این اتحادیه که از ابتدای اسفند پارسال تعطیل بودند از 23 فروردین ماه جاری اجازه یافتند فعالیت خود را از سرگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش قیمت خودرو داخلی ربطی به قطعه سازان ندارد

افزایش قیمت خودرو داخلی ربطی به قطعه سازان ندارد