مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1399 ساعت 08:302020-04-22اقتصادي

آغاز برداشت سیب تُرش در قیروکارزین


مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین از آغاز برداشت سیب تُرش در این شهرستان خبر داد و گفت: کار برداشت این محصول از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز و تا اواخر خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

- ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین از آغاز برداشت سیب تُرش در این شهرستان خبر داد و گفت: کار برداشت این محصول از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز و تا اواخر خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

مهدی همتی چهارشنبه 3 اردیبهشت به خبرنگاران گفت: با توجه به تنوع شرایط اقلیمی قریب به 40 هکتار باغ سیب تُرش در این شهرستان وجود دارد که محصول تولیدی را به بازار مصرف عرضه می کنند.

او با اشاره به اینکه سیب تُرش قیروکارزین به نوبه خود در کشور نوبرانه ترین است، عنوان کرد: پیش بینی می شود بیش از 1200 تن از این محصول برداشت و به میادین میوه و تره بار استان ارسال شود.

همتی گفت: سیب ترش در اواخر فصل زمستان شکوفه می دهد و در اواسط فصل بهار قابل برداشت یا به اصطلاح رسیده است.

به گفته او، تمام این باغ ها سنتی است که با اجرای روش های نوین آبیاری و اصلاح و احیاء آن، افزایش در تولید محصول به خوبی محقق خواهد شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: عمده ترین مناطق کشت سیب تُرش شامل روستاهای ریکان، شلدان و دهبه در بخش مرکزی است که شرایط آب و هوایی برای کاشت و رشد درختان سیب مساعد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت سیب تُرش در قیروکارزین

آغاز برداشت سیب تُرش در قیروکارزین