مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1399 ساعت 03:562020-04-22اقتصادي

161 حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی مسدود شد


بنا براعلام روز چهارشنبه روابط عمومی آب منطقه ای مرکزی، محمود قدبیگی افزود: با مسدود شدن این چاه ها 6 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی صرفه جویی شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به خشکسالی هایی اخیر و میزان کم بارندگی، حفر چاه های غیر مجاز و اضافه برداشت از منابع و سفره های زیرزمینی، وضعیت منابع آبی استان را با چالش جدی مواجه کرده است و اگر با این معضلات برخورد نشود در آینده با کمبود شدید آب مواجه خواهیم شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: یکی از دلایل مهم افت آب های زیرزمینی در استان برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی برای آبیاری زمین های کشاورزی است.

قدبیگی افزود: عده ای برای آبیاری زمین های کشاورزی خود بدون توجه به بحران آب در استان، اقدام به حفر غیرمجاز چاه می کنند که این موضوع باعث کاهش شدید منابع آبی در استان شده و خشکسالی های پی در پی نیز این بحران را تشدید کرده است.

پنج دشت از مجموع 15 دشت استان مرکزی، به علت برداشت بیش از اندازه، وضعیت بحرانی دارند.

وی اظهار داشت: نیروهای گشت و بازرسی شرکت آب منطقه ای مرکزی به صورت شبانه روزی در استان وضعیت دشت ها را رصد می کنند و هیچ گونه حاشیه امنی برای سودجویانی که ازطریق چاه های غیرمجاز مبادرت به کشت می کنند، وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

161 حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی مسدود شد

161 حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی مسدود شد