مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1399 ساعت 02:452020-04-21سياسي

فاصله یک میلیونی حقوق کارمند و کارگر پذیرفتنی نیست/ دولت دستمزد را اصلاح کند


فاصله یک میلیونی میان دستمزد کارگر و کارمند پذیرفتنی نیست و امیدواریم دولت به جای اعمال ماده 242 با یک الحاقیه و اصلاحیه قانون دستمزد کارگران را اصلاح کند.

- علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر و عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ابلاغ حداقل دستمزد کارگران در سال 99 گفت: مستحضر هستید که نمایندگان کارگری امسال ناچار شدند که جلسه شورای عالی کار را قبل از تصمیم گیری نهایی ترک کنند و صورتجلسه این تصمیم را امضا نکردند.

برداشت نمایندگان کارگری این بود که در قانون بودجه سال 1399 در تبصره 12 پایه حقوق کارمندان 2 میلیون و 800 هزار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با وجود آنکه قبلاً یک توافق ضمنی میان دولت، کارفرمایان و نمایندگان کارگری حاصل شده بود به نوعی اصرار گروه کارفرما و تأیید دولت مانع از دستیابی به این موضوع بود، نمایندگان کارگری ناچار شدند نسبت به این موضوع اعتراض کنند.

دبیرکل خانه کارگر همچنین گفت: پیرو این موضوع مجلس شورای اسلامی سه شنبه گذشته بیانیه ای با 182 امضا منتشر کرد و از شورای عالی کار خواست که به میز مذاکره برگردد و روی مبلغ حقوق پایه 2 میلیون و هشتصد هزار تومان گفتگو کند که این هم طرازی حقوق کارمندان و کارگران تأمین شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاصله یک میلیونی حقوق کارمند و کارگر پذیرفتنی نیست/ دولت دستمزد را اصلاح کند

فاصله یک میلیونی حقوق کارمند و کارگر پذیرفتنی نیست/ دولت دستمزد را اصلاح کند