مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اردیبهشت 1399 ساعت 11:062020-04-21سياسي

نمونه تجاری رادار دهانه مصنوعی هواپایه ساخته شد


نمونه تجاری رادار دهانه مصنوعی هواپایه در جهت تجاری سازی دستاوردهای فضایی توسط پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: در راستای اهداف تجاری سازی دستاوردهای فضایی، نمونه تجاری سامانه سار هواپایه با کاربردهایی در حوزه های مدیریت حوادث غیرمترقبه، نقشه برداری، کنترل مرزها در پژوهشکده مکانیک پژوهشگاه فضایی ایران در شیراز طراحی و ساخته شد.

وی گفت: رادار دهانه مصنوعی (سار) نوعی از رادار است که بر سکوهای متحرکی مثل هواپیما، پهپاد و ماهواره نصب می شود و در حین حرکت سکو، رادار با ارسال متناوب پالس به سطوح و دریافت بازگشتی آن، قادر است تصویری دقیق از ناحیه هدف را ایجاد کند.

رییس پژوهشگاه فضایی ایران مزایای عمده تصویربرداری راداری نسبت به تصویربرداری اپتیکی را مواردی چون قابلیت تصویربرداری از پشت ابر و در تمام ساعات شب و روز (مستقل از نور خورشید) و حتی نواحی پوشیده شده از دود و گردوخاک، مستقل بودن کیفیت تصویر راداری از فاصله و امکان کشف اهداف یا اشیاء فلزی استتار شده عنوان کرد.

وی افزود: مزایای عمده تصویربرداری سار نسبت به تصویربرداری اپتیک، باعث توجه روزافزون همه کشورهای توسعه یافته به این فناوری شده و در دهه های اخیر، در این کشورها سرمایه گذاری هنگفتی در صنعت سار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمونه تجاری رادار دهانه مصنوعی هواپایه ساخته شد

نمونه تجاری رادار دهانه مصنوعی هواپایه ساخته شد