مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اردیبهشت 1399 ساعت 09:462020-04-21سياسي

داستان حک شدن شعر سعدی بر سردرِ سازمان ملل واقعیت ندارد


حتما خیلی ها هنوز بر این باورند که بر پیشانی عمارت سازمان ملل متحد این شعر حضرت سعدی نوشته یا حجاری شده است: «بنی آدم اعضای یکدیگرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند/ اما متأسفانه این داستان واقعیت ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، بهروز غریب پور نوشت: حتما خیلی ها هنوز بر این باورند که بر پیشانی عمارت سازمان ملل متحد این شعر حضرت سعدی نوشته یا حجاری شده است: بنی آدم اعضای یکدیگرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند/ چو عضوی بدرد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار/ تو کز محنت دیگران بی غمی/ نشاید که نامت نهند آدمی و چه فخری کرده اند کسانی که این داستان را باور کرده اند.

اما متأسفانه این داستان واقعیت ندارد و مطلقاً در هیچ کجای این سازمان، نه بیرون و نه درون؛ حتی در یکی از راهروهای آن یا یکی از اتاق های متعددش، چنین گفته حکیمانه ای نقش نبسته است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که پیشتر نماینده ایران در سازمان ملل بود درباره اولین باری که به سازمان ملل می رود و به دنبال شعر سعدی است می نویسد که آن را پیدا نمی کند و با پیگیری های چند ساله فرش ایرانی منقش به همین سطور در کنار یک فرش چینی که در سازمان ملل بوده در دهه 80 شمسی، نصب می شود.

نخست وزیر اسپانیا در همین روزهای اخیر که بحران کرونا در آن دیار شدت و حدتی شگفت پیدا کرده بود و برای تاثیرگذاری سخن خود بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان حک شدن شعر سعدی بر سردرِ سازمان ملل واقعیت ندارد

داستان حک شدن شعر سعدی بر سردرِ سازمان ملل واقعیت ندارد