مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اردیبهشت 1399 ساعت 09:352020-04-21پزشكي

300 آزمایش نمونه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر انجام شد


دکتر مهران امینی فرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آزمایشگاه با زیربنای 150 مترمربع دوم فروردین امسال با اعتبار بیش از 20 میلیارد ریال در کلینک ویژه تخصصی وحدت ایرانشهر به بهره برداری رسید.

وی افزود: راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا ایرانشهر، اقدامی مهم و ارزشمند در پیگیری درمان بیماریهای واگیر ویروسی در منطقه بحساب می آید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: این آزمایشگاه ازنوع تشخیص آزمایشگاهی بالینی و تحقیقاتی pcr است که صرفا در مراکز آموزشی و پژوهشی کشور و دانشگاههایی که توانایی علمی و نیروی تخصصی داشته باشند دایر می شود و برای اخذ مجوز آن فرایند کاملا فنی تخصصی را باید طی کرد.

امینی فرد گفت: یکی از اساسی ترین چالش های جنوب سیستان و بلوچستان شناسایی و پیگیری درمان بیماران ایدز،هپاتیت، آنفلوآنزا و تب کریمه کنگو و مجموع بیماریهای واگیر ویروسی بود که با راه اندازی آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید-19 علاوه بر کاهش وقت و هزینه، تسهیل و تسریع شناسایی و درمان بیماران را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: تحقق این امر مهم و استقرار، تجهیز و راه اندازی این آزمایشگاه با دوهفته رایزنی فشرده و حرکت جهادگونه مسئولان دانشگاه با وزیر بهداشت و درمان و رییس مرکزمدیریت بیماریهای واگیر و انستیتو پاستور ایران ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

300 آزمایش نمونه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر انجام شد

300 آزمایش نمونه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر انجام شد