مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اردیبهشت 1399 ساعت 07:152020-04-21سياسي

معاون استاندار کردستان: آموزش های مهارتی هدفدار باشد


خالد جعفری روز سه شنبه در جلسه شورای مهارت کردستان اظهار داشت: نیاز است آموزش های مهارتی در راستای نیازهای جامعه بوده و بین دستگاه های متولی در زمینه اشتغالزایی و سرمایه گذاری هماهنگی وجود داشته باشد و از حالت جزیره ای خارج شویم.

وی با بیان اینکه نباید به شغل های فصلی دل خوش کنیم، اضافه کرد: باید با شناخت و هناهنگی بهتر اقدام به برگزاری دوره های آموزش مهارتی کرد، ضمن اینکه می توان از پتانسیل صنایع دستی، فرهنگی و هنری برای ایجاد شغل پایدار بهره برد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه حمایت از بهش خصوصی برای ایجاد اشتغال ضروری است، یادآور شد: اگر چه از لحاظ اقتصادی جزو استان های اخر کشور بوده و با مشکلاتی چون بیکاری و ضعف اشتغال مواجه هستیم اما نباید ضعیف بودن سرمایه گذاری را دلیل اصلی ضعف در بخش اشتغال دانست.

جعفری با بیان اینکه نباید ضعف سرمایه گذاری را بهانه ای برای عدم تلاش در زمینه اشتغالزایی قرار داد، تاکید کرد: باید در زمینه آموزش های مهارتی رویکرد جدیدی را بکار گرفت و با برنامه ریزی و روش صحیح در این بخش گام برداشت.

وی دلیل اصلی ضعف اشتغالزایی را در کشور و از جمله کردستان سازگار نبودن تحصیلات با نیازهای بازار کار اعلام کرد و گفت: نیاز است با توجه به پتانسیل های استان به ویژه د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون استاندار کردستان: آموزش های مهارتی هدفدار باشد

معاون استاندار کردستان: آموزش های مهارتی هدفدار باشد