مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اردیبهشت 1399 ساعت 05:102020-04-21دانش

3 هزار دانشجوی خارجی در ایران بورسیه هستند


40 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های ایران تحصیل می کنند که حدود 3 هزار نفر بورسیه و مابقی با هزینه شخصی خود در ایران مشغول به تحصیل هستند.

- مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اعلام آمار دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ایران و تعداد دانشجویان خارجی که در ایران بورسیه هستند، گفت: در مجموع تعداد دانشجویان خارجی که در دانشگاه های ایران بورس شده اند خیلی کم است.

وی توضیح داد: از بین 40 هزار دانشجوی خارجی که در دانشگاه های ایران تحصیل می کنند حدود 3 هزار دانشجو بورس هستند و مابقی این دانشجویان با هزینه شخصی خود در ایران مشغول به تحصیل هستند.

*اهمیت جذب دانشجوی خارجی برای یک کشور به گفته معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تعداد دانشجویان بین المللی یکی از شاخص های جهانی ارزیابی دانشگاه ها است و از جهات مختلفی از جمله علمی و تبادلات فرهنگی دارای اهمیت است.

رییس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: در حال حاضر سیاست کشور بر فراهم شدن امکان حضور دانشجویان کشورهای دیگر در ایران است و این موضوع یکی از برنامه های در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 هزار دانشجوی خارجی در ایران بورسیه هستند

3 هزار دانشجوی خارجی در ایران بورسیه هستند