مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اردیبهشت 1399 ساعت 04:302020-04-21سياسي

مواجهه قیصر با سیاست، ادبی و منطبق بر سیره حضرت علی (ع) بود


رضا اسماعیلی به مناسبت زادروز قیصر امین پور نوشت: مواجهه قیصر با سیاست به عنوان یک شاعر انقلابی بیشتر یک مواجهه ادبی و منطبق بر سیره سیاسی مولی الموحدین، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، رضا اسماعیلی عضو انجمن قلم ایران به مناسبت دوم اردیبهشت، زادروز قیصر امین پور یادداشتی را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده است.

تاملی در سلوک انقلابی قیصر   قیصر امین پور از شاعرانی بود که شخصیتی جامع الاطراف و چندضلعی داشت.

جزم اندیش و تک ساحتی نبود؛ شاعری که بین سلوک انقلابی و خطاب فروغ به عنوان خواهر، هیچ تناقضی نمی دید، چنان که در بسیاری از شعرها نیز ـ به صورت غیرمحسوس ـ از فروغ متاثر است.

راز مقبولیت و محبوبیت او در جامعه ادبی و در بین مردم کوچه و بازار نیز ـ پیش و بیش از هر چیز دیگر ـ در سعه صدر ادبی او نهفته بود.

انتخاب قالب نیمایی برای سرودن شعر در دهه اول انقلاب که بسیاری به نیما با سوء ظن و بدبینی نگاه می کردند، از دیگر مصادیق سعه صدر ادبی اوست.

  بی هیچ تردیدی، نظام فکری و شبکه ذهنی و زبانی قیصر متاثر از آموزه های اسلام انقلابی و جهان بینی توحیدی بود، چنان که همراهی با دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی موید همین نکته و یکی از عناوین قابل تامل در کارنامه فعالیت های سیاسی ـ اجتماعی اوست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواجهه قیصر با سیاست، ادبی و منطبق بر سیره حضرت علی (ع) بود

مواجهه قیصر با سیاست، ادبی و منطبق بر سیره حضرت علی (ع) بود