مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اردیبهشت 1399 ساعت 10:452020-04-20پزشكي

نقش سلول های بنیادی در درمان ضایعات نخاعی حیوانات مدل آزمایشگاهی


نتایج یک پژوهش که با همکاری پژوهشگاه رویان، دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه صنعتی شریف انجام شده نشان می دهد، استفاده هم زمان از تزریق سلول های بنیادی عصبی و لیتیم کلراید برای درمان ضایعات نخاعی در حیوان مدل آزمایشگاهی مؤثر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روش های درمانی متعددی برای بهبود ضایعات نخاعی مورد استفاده قرار گرفته و از آن میان، استفاده از سلول های بنیادی امیدوار کننده تر بوده است.

برای پاسخ به این سؤال که آیا استفاده از سلول های بنیادی عصبی در کنار لیتیم کلراید می تواند زنده مانی، تقسیم و تمایز سلول ها را در حیوان مدل آسیب نخاعی تسهیل کند یا خیر، دکتر سحر کیانی، آتیه محمد شیرازی، هدی صدرالسادات، زهرا نقد آبادی و همکارانشان در پژوهشگاه رویان، دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشی را طراحی کردند که طی آن نخست آسیب نخاعی در حیوانات مدل آزمایشگاهی ایجاد شد و به دنبال آن سه گروه آزمایشی شامل: گروه کنترل (بدون دریافت درمان)، گروه دریافت کننده لیتیم کلراید و گروه دریافت کننده لیتیم کلراید و سلول های بنیادی، در نظر گرفته شد.

در تمام گروه ها توان حرکتی حیوانات مدل مورد ارزیابی قرار گرفت تا از میزان بهبود حرکتی در کنار ارزیابی های بافت شناسی برای محاسبه میزان موثر بودن درمان، استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش سلول های بنیادی در درمان ضایعات نخاعی حیوانات مدل آزمایشگاهی

نقش سلول های بنیادی در درمان ضایعات نخاعی حیوانات مدل آزمایشگاهی