مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اردیبهشت 1399 ساعت 07:552020-04-20سياسي

یوسف نژاد: گزارش تفریغ بودجه 97 هنوز قطعی نیست


یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که گزارش تفریغ بودجه سال 1397 که هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی قرائت شد گزارش اولیه بوده، گفت: - یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که گزارش تفریغ بودجه سال 1397 که هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی قرائت شد گزارش اولیه بوده، گفت: این گزارش قطعی نیست و ممکن است پس از طی روال قانونی دستگاه های اجرایی مستنداتی ارائه کنند که نظرات دیوان محاسبات را نقض کند.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق آیین نامه داخلی مجلس و بر اساس اصول 57، 54 و 55 قانون اساسی، نظارت بر اجرای بودجه به عهده دیوان محاسبات گذاشته شده است، ولی نحوه نظارت فرمولی دارد که در آیین نامه مشخص شده است.

مسئول گزارش تفریغ بودجه سالانه هم دیوان محاسبات است و باید گزارش تفریغ بودجه هر سال را تا پایان سال بعد تهیه کند و به مجلس بفرستد.

وی ادامه داد: البته باز این هم روالی دارد که طبق تبصره 1 ماده 219 رییس دیوان محاسبات برای تفریغ بودجه سالانه باید یک ساعت در جلسه علنی توضیح دهد و سپس هیئت رییسه گزارش کامل تفریغ را به کمیسیون بودجه به عنوان کمیسیون اصلی و دیگر کمیسیون ها به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع می دهد، ظرف یک ماه کمیسیون برنامه و بودجه وظیفه دارد گزارش را از سایر کمیسیون ها بگیرد و سه ماه هم فرصت د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یوسف نژاد: گزارش تفریغ بودجه 97 هنوز قطعی نیست

یوسف نژاد: گزارش تفریغ بودجه 97 هنوز قطعی نیست