مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اردیبهشت 1399 ساعت 05:562020-04-20اقتصادي

استاندارد ملی چاقو و چاروق زنجان تدوین شد


داود کارگرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 28 استاندارد ملی تدوین شده این استان در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات، انرژی، صنایع شیمیایی و پلیمر، برق و الکترونیک، مکانیک و فلزشناسی، صنایع دستی و گردشگری، خوراک و فرآورده های کشاورزی بوده است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر استاندارد ملی چاقو زنجان نهایی شده و در ارتباط با چاروق نیز به کمیته ملی سازمان استاندارد ایران ارسال شده که با توجه به بیماری کرونا با وقفه ای مواجه شده که این مهم نیز به سرانجام خواهد رسید.

کارگرزاده هدف از تدوین این استانداردهای ملی را افزایش کیفیت، ایمنی و امنیت، تسهیل تجارت بین المللی و حمایت از مشتری اعلام کرد و گفت: مشارکت هرچه بیشتر در تدوین استانداردهای ملی بر اساس ظرفیت های بومی استان، امری ضروری محسوب می شود.

این مسؤول ادامه داد: استانداردهای پژوهش محور اهمیت زیادی دارد که در این راستا استانداردهای چارق و چاقو از محصولات صنایع دستی استان است که با همکاری انجام گرفته طی ماه های پایانی سال گذشته این مهم روند مناسبی داشت.

وی اضافه کرد: زنجان پایتخت تولید چاقوهای سنتی کشور بوده و شهره جهانی دارد و بر این مبنا تدوین استاندارد ملی این صنعت با همکاری کارشناسان این اداره کل در دستور کار قرار گرفت و اقدامات لازم نیز با هماهنگی کارشن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندارد ملی چاقو و چاروق زنجان تدوین شد

استاندارد ملی چاقو و چاروق زنجان تدوین شد