مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اردیبهشت 1399 ساعت 03:152020-04-19سياسي

سفر اعجاب انگیز با کتاب «زرند و خرقان استان مرکزی»


این کتاب 660 صفحه ای با شمارگان 2 هزار نسخه به کوشش نشر حوت چاپ شده و در کتابخانه ها موجود است.

مطالب تحقیقی و تفضیلی این کتاب در 2 بخش مجزای زرند و خرقان (خورآیان) هر کدام با هفت زیر مجموعه و دفتر تخصصی ارایه شده و کوشیده شده تا در آن نگاهی عمقی از مختصات جغرافیا، پیشینه تاریخی، سنن و اعتقادات، سبک خوراک و پوشاک، اقتصاد و زیست اجتماعی، نظام دینی و سیاسی و شناسنامه ای از نام آوران این 2 منطقه در حوزه زندیه استان مرکزی ارایه شود.

مقدمه این کتاب به معرفی شهرستان زرندیه از توابع استان مرکزی پرداخته که دارای 57 هزار و 153 نفر جمعیت است و در خصوص زرند و خرقان به عنوان 2 بخش اصلی این شهرستان نیز مطالبی عنوان شده است.

زرندیه به لحاظ ظرفیت های اقتصاد کشاورزی، جاذبه های تاریخی و طبیعی و اقلیم غنی است و امتیازات زیادی را برای توسعه در خود دارد که باید به خوبی معرفی شده و در سایه برنامه هدفمند به ثمر برسد و محرومیت از آن رخت بربندد.

نویسنده کتاب مطالعات عمقی با نگاه اجتماعی و مردم شناسانه به زرند داشته و پس از معرفی دقیق ویژگی ها و مختصات جغرافیایی در خصوص تاریخ این منطقه می نویسد: به استناد آخرین تقسیمات کشوری شهر مامونیه در سال 1381 به عنوان مرکزیت شهرستان زرندیه به رسمت شناخته شد و از آن پس توسعه سیاسی و ساختار کالبدی شهر پی گرفته شده و با د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر اعجاب انگیز با کتاب «زرند و خرقان استان مرکزی»

سفر اعجاب انگیز با کتاب «زرند و خرقان استان مرکزی»