مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 فروردین 1399 ساعت 06:502020-04-19اقتصادي

بهره برداری از 5 واحد اقامتگاه بوم گردی استان مرکزی


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از بهره برداری از 5 واحد اقامتگاه بوم گردی جدید در ماه های آینده خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، سید حسن حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران  گفت: 5 اقامتگاه بوم گردی در روستاهای انجدان، هزاوه، 2 اقامتگاه در نقوسان و یک اقامتگاه در شهرستان تفرش  در مرحله صدور مجوز برای واحدهای اقامتی هستند که به زودی این مجوز را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: همچنین برای ساخت 15 اقامتگاه در سطح استان موافقت اصولی برای تاسیس این واحدها صادر شده و هم اکنون در مرحله اخذ دیگر استعلامات هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ادامه داد: حجم سرمایه گذاری این واحدها 275 میلیارد ریال و اشتغال زایی آن جمعا جدود 60 نفر پیش بینی شده و محل احداث آن ها در روستاها و مناطق گردشگری استان خواهد بود.

حسینی گفت: استان مرکزی هم اکنون 16 واحد اقامتگاه بوم گردی دارد و با توجه به ظرفیت های موجود، نیاز است واحدهای اقامتی بیشتری نیز در استان ایجاد شود.

  وی تصریح کرد: امروزه خوشبختانه از آنجا که خیلی از امکانات و تجهیزات در روستاها مناسب شده است مهاجرت معکوس به روستاها در این سالها بیشتر اتفاق افتاده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از 5 واحد اقامتگاه بوم گردی استان مرکزی

بهره برداری از 5 واحد اقامتگاه بوم گردی استان مرکزی