مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 فروردین 1399 ساعت 05:572020-04-19اقتصادي

نقش پررنگ دلالان در بازار گیاهان دارویی جای کشت و صنعت خالی است


خبرگزاری مهر، گروه استان ها- زهرا بهرامی: گلستان ظرفیت های بالقوه بسیاری در کشت و همچنین صنعت (اسانس گیری، تولید دارو و …) دارد؛ اما به دل جزیره ای عمل کردن دستگاه های متولی و نبود انسجام لازم در برنامه های آموزشی، کشت و فروش محصول و غفلت از ایجاد شرکت های کشت و صنعت گیاهان دارویی در استان، گام های مؤثری در این حوزه برداشته نشده است.

گیاهان دارویی یکی از منابع بسیار ارزشمند منابع طبیعی ایران است که در صورت شناخت علمی، کشت، توسعه و بهره برداری صحیح، می تواند نقش مهمی در سلامت جامعه، اشتغالزایی و افزایش صادرات غیرنفتی ایفا کند.

در ایران بین هشت تا 10 هزار گونه گیاهی شناخته شده که حدود دو هزار و 300 گونه ارزش دارویی دارد و سهم گلستان از این تعداد 409 گونه با ارزش دارویی است؛ با وجود پتانسیل بالای تولید و کشت گیاهان دارویی، گلستان می تواند به یکی از قطب های اصلی تولید تبدیل شده و سهم استان از صادرات غیرنفتی کشور را ارتقا دهد اما هم اکنون برنامه منسجمی در این حوزه وجود ندارد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر به چشم انداز توسعه کشت گیاهان دارویی در استان اشاره و اظهار کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه، افزایش سطح زیرکشت گیاهان دارویی باید از حدود سه هزار هکتار به 10 هزار هکتار برسد و هزاران فرصت شغلی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش پررنگ دلالان در بازار گیاهان دارویی جای کشت و صنعت خالی است

نقش پررنگ دلالان در بازار گیاهان دارویی جای کشت و صنعت خالی است