مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 فروردین 1399 ساعت 03:462020-04-19اقتصادي

سد استقلال میناب پس از 10 سال پرآب شد


هوشنگ ملایی روزیکشنبه در همین رابطه اظهار داشت: در بارش های سال آبی جاری (مهرماه 98 تاکنون) افزون بر 305 میلیون مترمکعب آب وارد سد استقلال میناب شده است.

وی ادامه داد: از این میزان 150 میلیون مترمکعب آن در 6 ماهه اول سال آبی (اول مهرماه تا پایان اسفند ماه) و 155 میلیون مترمکعب آن در فروردین ماه سال جاری به این سد وارد شده است.

ملایی خاطرنشان کرد: به منظور مدیریت سیلاب 102 میلیون مترمکعب از سیلاب ورودی به مخزن این سد توسط سرریز و تخلیه گر تحتانی تخلیه شده است.

وی اضافه کرد: 30 درصد از حجم فعلی سد استقلال میناب از بارندگی سوم فروردین ماه امسال تامین شده است.

این مقام مسوول اظهار داشت: امسال 30 میلیون متر مکعب آب از سد استقلال میناب برای تامین آب شرب و صنعت بندرعباس، میناب، روستاها و مناطق در مسیر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ملایی گفت: برای سال زراعی امسال قرار است که 40 تا 45 میلیون متر مکعب آب از سد شمیل و نیان نیز به منظور تامین آب شرب به شهرستان میناب انتقال داده شود.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود تاکید کرد: مطالعات حفاظت کیفی دشت هایی که روی کیفیت منابع آب تاثیرگذار است همواره در دستور کار شرکت آب منطقه ای قرار دارد و اجازه نمی دهیم هیچ آلاینده ای در حوزه آبگیر سدها، دشت ها و چاه های آب شرب ایجاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد استقلال میناب پس از 10 سال پرآب شد

سد استقلال میناب پس از 10 سال پرآب شد