مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 فروردین 1399 ساعت 03:162020-04-18پزشكي

سنتز و بررسی ویژگی های مواد اولیه داروهای ضد ویروس کرونا با همکاری 2 دانشگاه


با توجه به اثرات ضد ویروسی داروی فاوی پیراویر ساخت کشور ژاپن با دستور رییس جمهوری این دارو با همکاری محققان دانشگاه های شهید بهشتی و خواجه نصیرالدین طوسی تولید شد.

- با توجه به اثرات ضد ویروسی داروی "فاوی پیراویر" ساخت کشور ژاپن با دستور رییس جمهوری این دارو با همکاری محققان دانشگاه های شهید بهشتی و خواجه نصیرالدین طوسی تولید شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، داروی فاوی پیراویر یا آویگان دارویی است که این روزها به عنوان داروی نجات بخش مبتلایان به ویروس کرونا از آن یاد می شود.

این دارو توسط شرکت تویاما کمیکال وابسته به گروه فوجی فیلم ژاپن با فعالیت علیه بسیاری از ویروس های RNA و برای درمان آنفلوآنزای نوع A و B تولید می شود.

این دارو یک بار با همه گیری بیماری ویروسی ابولا در کشورهای آفریقایی به کار گرفته شد.

این بیماری ویروسی، مرگ و میر بالایی داشت به گونه ای که بر اساس گزارش ها از هر 100 نفر مبتلا، 65 نفر آنها فوت می کردند و درمان با استفاده از داروی فاوی پیراویر شروع شد.

با شیوع همه گیری ویروس کرونا بار دیگر نام این دارو بر سر زبان ها افتاد؛ چرا که شدت همه گیری این دارو به حدی بود که محققان جامعه سلامت دنیا فرصت تحقیق و تولید داروهای جدید را ندارند؛ از این رو این محققان تلاش کردند با استفاده از داروهای موجود نسبت به درمان بیماران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنتز و بررسی ویژگی های مواد اولیه داروهای ضد ویروس کرونا با همکاری 2 دانشگاه

سنتز و بررسی ویژگی های مواد اولیه داروهای ضد ویروس کرونا با همکاری 2 دانشگاه