مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1399 ساعت 09:262020-04-18سياسي

244 پرونده تخلف زیست محیطی در خراسان رضوی تشکیل شد


تورج همتی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تخلفات زیست محیطی استان در سال گذشته برای 372 تخلف در حوزه های محیط طبیعی و انسانی با موضوعات شکار و صید غیر مجاز، تصرفات و ایجاد انواع آلایندگی در استان بوده است.

وی افزود: از این تعداد، 75 پرونده منجر به رأی محکومیت شده و 154 پرونده نیز در حال رسیدگی است.

وی با بیان اینکه 103 واحد آلاینده طی سال گذشته در این استان اعمال قانون و به مرجع قضایی معرفی شد ادامه داد: عمده اتهامات این متخلفان، آلایندگی آب، خاک، هوا، آلودگی صوتی، پسماند و تهدید علیه بهداشت عمومی بوده که 30 پرونده منجر به محکومیت شده و 57 پرونده در حال رسیدگی است.

همتی همچنین از اعمال قانون برای 28 متصرف اراضی استان خبر داد و گفت: از آنجا که صدور حکم سبز و مجازات جایگزین حبس در آرای صادره نتایج مثبتی در حوزه کاهش تخلفات زیست محیطی داشته است، واحدهای حقوقی حفاظت محیط زیست استان برای دریافت احکام سبز از مراجع قضایی بسیار پیگیر هستند که طی 2 سال اخیر صدور این قبیل احکام رشد مطلوبی داشته است.

وی احکام سبز را اغلب شامل مجازات هایی همچون درختکاری مناطق، آبیاری، تهیه و ساخت آبشخور، تهیه علوفه، نصب تابلو در ورودی مناطق و از این قبیل اعلام کرد و افزود: در اجرای احکام سبز بر اساس توانمندی و مهارت های متخلف، از توان وی در راستای اهداف محیط ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

244 پرونده تخلف زیست محیطی در خراسان رضوی تشکیل شد

244 پرونده تخلف زیست محیطی در خراسان رضوی تشکیل شد