مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1399 ساعت 05:302020-04-18پزشكي

نظارت بر قلب و ریه با حسگر ساخت دانشمند ایرانی


پروفسور فرخ ایازی دانشمند ایرانی موسسه فناوری جورجی موفق به ساخت یک حسگر بسیار کوچک شده که می تواند با قرارگیری روی لباس به نظارت بر وضعیت قلب و ریه ها بپردازد.

- پروفسور "فرخ ایازی" دانشمند ایرانی موسسه فناوری جورجی موفق به ساخت یک حسگر بسیار کوچک شده که می تواند با قرارگیری روی لباس به نظارت بر وضعیت قلب و ریه ها بپردازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، لرزش هایی که با تپش قلب ایجاد می شود و تورم ریه ها بر اثر تنفس، ضعیف و لطیف است، اما می تواند اطلاعات مهمی را در مورد سلامت عمومی بدن ما نشان دهد.

یک ریزحسگر جدید که می توان آن را روی لباس قرار دارد، می تواند روشی جدید برای ردیابی این سیگنال ها ارائه دهد و به کاربر هشدار دهد که ممکن است وقت آن رسیده باشد که یک چکاپ انجام دهد.

این حسگر جدید که توسط دانشمندان موسسه فناوری جورجیا ساخته شده است، کوچکتر از یک دکمه است و تا حدودی عملکرد یک دستگاه الکتروکاردیوگرام(نوار قلب) را تقلید می کند.

نوار قلب شامل آزمایشاتی است که برای ثبت فعالیت الکتریکی قلب با استفاده از پچ های الکترود متصل به پوست انجام می شود و ریتم قلب، جریان خون و سایر معیارهای کلیدی سلامتی اندام را آشکار می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظارت بر قلب و ریه با حسگر ساخت دانشمند ایرانی

نظارت بر قلب و ریه با حسگر ساخت دانشمند ایرانی