مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 فروردین 1399 ساعت 07:152020-04-17سياسي

مادر اولین زن شهیده استان بوشهر درگذشت


مادر شهیده سمنبرعالی پور اولین زن شهیده استان بوشهر بر اثر سکته مغزی درگذشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان دیر،  روز گذشته آمنه بردستانی، مادر شهیده سمنبر عالی پور اولین بانوی شهیده استان بوشهر، بر اثر سکته مغزی در بیمارستان کنگان دارفانی را وداع گفت.

شهیده سمنبر عالی پور اولین شهید زن استان بوشهر در دوم شهریورماه 1336 در روستای سرمستان بخش آبدان متولد شد و بعد از 6 سالگی با خانواده به بندردیر مهاجرت و در 15 سالگی ازدواج کرد.

وی در دیر با تشکیل کلاس های سوادآموزی بانوان را به حضور در صحنه های انقلاب و تبعیت از فرامین امام خمینی(ره) فرا می خواند.

محرم 1357 بود که نیروهای انقلابی شهر دیر در شب سوم محرم در حسینیه اعظم تجمع کردند و تصمیم به راهپیمایی اعتراض آمیز گرفتند.

صبح روز سوم محرم مصادف با 13 آذرماه، شهیده عالی پور هم به صفوف راهپیمایان پیوست و با پیمودن خیابان امام حسین(ع) فعلی و طی کردن مسیری از خیابان، که روبه روی بخشداری محل (فرمانداری کنونی) بود، مأموران شاه شروع به تیراندازی می کنند که وی از ناحیه کمر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و خون زیادی از او می رود.

راهپیمایان او را به بهداری کوچک محل می رسانند و با توجه به وضعیت جراحتش، او را به بیمارستان بوشهر اعزام کردند که در بین راه، در حوالی روستای زادگاهش، سرمستان، با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مادر اولین زن شهیده استان بوشهر درگذشت

مادر اولین زن شهیده استان بوشهر درگذشت