مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 فروردین 1399 ساعت 17:052020-04-16اقتصادي

رفع رودخانه خواری در گلستان به نقشه برداری دقیق نیاز دارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز پنجشنبه روابط عمومی این شرکت، سید محسن حسینی در دیدار با فرماندار گرگان اظهار داشت: گلستان 2 هزار و 850 کیلومتر رودخانه دارد که تاکنون هزار و 300 کیلومتر از مسیر این رودخانه ها تعیین بستر و حریم و 650 کیلومتر نشانه گذاری شد.

وی بیان کرد: بدون نقشه برداری، تعیین حد بستر، نشانه گذاری و صدور سند برای رودخانه ها نمی توان به شکل کامل با رودخانه خواری مبارزه کرد.

حسینی به وضعیت اقلیمی گرگان اشاره کرد و گفت : از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه) تا پایان اسفند پارسال حدود 386 میلی متر باران در این شهرستان ثبت شده که نسبت به دوره دراز مدت نشان دهنده افزایش 13 درصدی است.

فرماندار گرگان نیز در این دیدار اخذ سند برای رودخانه های استان را مهم دانست و گفت: اجرای این طرح علاوه بر حفاظت از رودخانه ها، می تواند در جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و حفظ حقوق بیت المال موثر باشد.

محمد حمیدی افزود: حدود 95 درصد آب شهر گرگان از منابع آب زیرزمینی تامین می شود که ساخت سد شصت کلاته برای رفع دغدغه تامین آب این شهر مورد توجه جدی است.

شهرستان گرگان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95، بیش از 480 هزار نفر جمعیت دارد که 329 هزار نفر آن در شهر گرگان سکونت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع رودخانه خواری در گلستان به نقشه برداری دقیق نیاز دارد

رفع رودخانه خواری در گلستان به نقشه برداری دقیق نیاز دارد