مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 فروردین 1399 ساعت 11:052020-04-16اقتصادي

آغاز برداشت گل بیدمشک از مزارع شهر برزک کاشان


شهردار برزک از آغاز برداشت گل بیدمشک از مزارع شهر برزک کاشان خبر داد.

- ابوالفضل زارع در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بیدمشک نخستین درختی است که در شهر برزک به عنوان پیام آور بهار به گل می نشیند، اظهار داشت: این درخت در اطراف باغ های میوه و در کنار جویبارها و رودخانه ها پرورش می یابد.

برزک قطب تولید عرق بیدمشک در منطقه کاشان وی با اشاره به اینکه تهیه عرق از بیدمشک به دو روش صنعتی و سنتی انجام می شود، ابراز داشت: تهیه عرق بیدمشک در برزک رونق بسیاری دارد به طوری که این شهر قطب تولید عرق بیدمشک در منطقه کاشان است.

شهردار برزک با بیان اینکه سالانه بیش از 200 تن گل بیدمشک در بیش از 450 کارگاه گلابگیری سنتی و 14 کارخانه صنعتی شهر برزک به عرق بیدمشک تبدیل می شود، تصریح کرد: این میزان گل بیدمشک حاصل برداشت بیش از 20 هکتار از باغ های سطح زیرکشت در شهر برزک است.

وی با اشاره به اینکه بقیه گل های بیدمشک از شهرهای قم، همدان، کرمانشاه و ارومیه برای تبدیل به عرق بیدمشک وارد کارگاه ها و کارخانه های گلابگیری برزک می شوند، بیان داشت: بیش از یک میلیون لیتر عرق بیدمشک درجه یک در شهر برزک به دست می آید که علاوه بر عرضه و فروش در بازارهای داخلی، به سایر کشورهای دنیا نیز صادر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت گل بیدمشک از مزارع شهر برزک کاشان

آغاز برداشت گل بیدمشک از مزارع شهر برزک کاشان