مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 فروردین 1399 ساعت 09:252020-04-16سياسي

مبارزه با آفت سن گندم در یزد آغاز شد


محمدعلی حاتمی زاده روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند سمپاشی مزارع گندم ابرکوه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه کشاورزان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مقابله با شیوع کرونا در مبارزه با سن گندم تلاش کنند، افزود: تمامی عملیات مبارزه به صورت زمینی و با استفاده از 2 هزار دستگاه انواع ادوات و ناوگان های سمپاش بومی، تراکتور و کوله پشتی از سوی کشاورزان و با نظارت کارشناسان سازمان انجام می شود.

وی با تاکید براینکه تامین سموم دفع آفات نباتی و دیگر هزینه ها به عهده کشاورزان است ، اظهارکرد : 35 نفر به عنوان شبکه های مراقب و کارشناسان پهنه و حفظ نباتات جهاد کشاورزی کار بررسی وضعیت مزارع و نظارت بر مبارزه سن گندم را بر عهده دارند.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی یزد تصریح کرد: کار سپماشی با توجه به شرایط آب وهوایی تا اواسط خرداد ماه 99 ادامه دارد و بهره برداران باید برای بالا بردن کیفیت گندم تلاش کنند.

سمپاشی یک تن گندم را افزایش می دهد وی بیان کرد: ضرورت دارد کشاورزان با سمپاشی به موقع مزارع گندم با قارچ کش های مناسب به خصوص تیلت و ترکیب آن با حداکثر هشت کیلوگرم کود اوره و 1.

5 لیتر از ریزمغذی ها به ویژه روی و منگنز در حداکثر 600 لیتر آب (حداقل 400 لیتر) افزایش عملکرد حداقل یک تن گندم را در هکتار رقم بزنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفت سن گندم در یزد آغاز شد

مبارزه با آفت سن گندم در یزد آغاز شد