مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 فروردین 1399 ساعت 07:062020-04-16فرهنگي

هه لپه رکی آیینه تمام نمای فرهنگ و هنر کردستان


هه لپه رکی نمادی از زندگی پر فراز و نشیب مردمانی است که در دیار کهن کردستان زیسته اند و با اجرای این نماد زندگی (رقص محلی) غم، شادی و احساسات خود را بیان کرده اند تا این هنر ماندگار با زندگی مردمان این دیار کهن در آمیخته شود.

هنر زیبای هه لپه رکی با قدمت درخشان خود یکی از غنی ترین و جذاب ترین هنرهای جهان است که با توجه به تنوع و معنای که دارد، توانسته است با فراهم شدن فضای مناسب در این عرصه جای خود را در میان دیگر هنرها باز کند، هنرمندان این هنر تاریخی با حضور در جشنواره های بین المللی علاوه بر معرفی هه لپه رکی به دیگر کشورها، مقام هایی در عرصه فرهنگی و هنری نیز کسب کرده و افتخاراتی برای کشورمان به ارمغان آورده اند.

در شهرستان بانه با توجه به حضور گروه های متعدد هه لپه رکی و استادان مطرح این عرصه، زمینه برای برگزاری سه جشنواره هه لپه رکی فراهم شد و گروه های متعددی نیز آموزش علاقمندان را بر عهده گرفتند.

بر اساس تحقیقات انجام شده تاکنون بیش از 167 نوع هه لپه رکی در مناطق کردنشین کشورمان شناسایی شده که شرایط اجتماعی، جغرافیایی و طبیعت بر پیدایش آنها تاثیر زیادی داشته است.

نبود فضای مناسب برای تمرین سرپرست گروه هه لپه رکی شلیوه بانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فعالیت هنری خود را از 20 سال پیش آغاز کرد، گفت: در سال 83 گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هه لپه رکی آیینه تمام نمای فرهنگ و هنر کردستان

هه لپه رکی آیینه تمام نمای فرهنگ و هنر کردستان