مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 فروردین 1399 ساعت 10:162020-04-15پزشكي

ربات ضدعفونی کننده با سرعت بالا و ویژگی هایی منحصر به فرد


محققان دانشگاه فنی نانیانگ در سنگاپور یک ربات نیمه خودکار ساختند که قابلیت ضدعفونی سطوح وسیع را با سرعت بالا دارد؛ این ربات قادر است سطوح دارای شکل غیرمعمول و غیرهموار و همچنین اشیایی را که بالاتر از سطح زمین قرار دارند، - ربات های ضدعفونی کننده موجود در بازار برای پاکسازی و ضدعفونی سطوح صاف و کف خیابان ها و ساختمان ها طراحی شده اند، اما ربات XDBOT به گونه ای طراحی شده که قادر است سطوح دارای شکل غیرمعمول و غیرهموار و همچنین اشیایی را که بالاتر از سطح زمین قرار دارند، به خوبی ضدعفونی کند.

این ربات دارای یک بازوی متحرک با 6 محور است که قابلیت شبیه سازی حرکات دست انسان را دارد و با استفاده از آن می تواند به مکان هایی مانند زیر تخت، کلیدهای برق، دستگیره در و سطح زیر و روی میز دسترسی یابد.

همچنین به جای استفاده از یک نازل عادی، به یک نازل دارای بار الکتریکی مجهز است که توانایی اسپری کردن مواد ضدعفونی کننده را در فواصل بیشتر و عمیق تر در اختیار می گذارد.

این نازل، ترکیبات شیمیایی دارای بار الکتریکی مثبت را در محیط پخش می کند و ذرات مواد شیمیایی به سوی هرچیزی که دارای بار منفی باشد جذب می شوند.

بدین ترتیب سطوحی که قبلا روی آن ها مواد ضدعفونی کننده پاشیده شده، ذرات مواد ضدعفونی کننده را پس می زنند و تمام سطوح به نحو موثری ضدعفونی می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ربات ضدعفونی کننده با سرعت بالا و ویژگی هایی منحصر به فرد

ربات ضدعفونی کننده با سرعت بالا و ویژگی هایی منحصر به فرد