مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 فروردین 1399 ساعت 09:272020-04-15اجتماعي

توسعه مازندران نیازمند عزم جدی درحفاظت از میراث طبیعی است


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: توسعه مازندران نیازمند عزم جدی درحفاظت از میراث طبیعی، محیط زیست پویا و فرهنگ غنی نیاکان است.

- سیف الله فرزانه امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: جنگل های هیرکانی که جنوب استان مازندران را دربر گرفته و حد فاصله بین شهرهای کویری و نیمه کویری ایران با منطقه جلگه ای و سبز شمال ایران هستند قدمتی به درازای 40 میلیون سال در روی کره زمین دارد که بدون توجه به این میراث گرانبهای طبیعی پرداختن به هر موضوعی توسعه ای، کاری عبث خواهد بود.

وی افزود: میراث گرانبهای چند میلیون ساله محیط طبیعی در استان مازندران به نیاکان مان این اجازه را داده است که جوامع نخستین بشری در حاشیه حاصلخیز شمال ایران و از جمله استان مازندران شکل دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اضافه کرد: توسعه روستا های اولیه و سلسله مراتب های اجتماعی باعث به وجود آمدن نخستین شهرها در استان مازندران در تاریخ قریب به  4000 سال پیش شده است .

این مسؤول بیان کرد: پرداختن به هر موضوع اقتصادی بدون توجه به ریشه های فرهنگی نهفته در محیط زیست سالم و پایدار استان مازندران، کاری بیهوده، هزینه بر و فاقد کارایی لازم خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه مازندران نیازمند عزم جدی درحفاظت از میراث طبیعی است

توسعه مازندران نیازمند عزم جدی درحفاظت از میراث طبیعی است