مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 فروردین 1399 ساعت 08:502020-04-15اقتصادي

بازار اقتصاد گردشگری در مازندران باید متکی بر محیط زیست باشد


مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به ثبت جهانی جنگل های هیرکانی گفت: به دست گرفتن بازار اقتصاد گردشگری در استان باید با تکیه بر محیط زیست پایدار و فرهنگ اجتماعی باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیف الله فرزانه ظهر چهارشنبه در جلسه حفاظت از جنگل های هیرکانی با بیان اینکه جنگل های هیرکانی که جنوب استان مازندران را دربر گرفته و حد فاصله بین شهرهای کویری و نیمه کویری ایران با منطقه جلگه ای و سبز شمال ایران هستند قدمتی به درازای 40 میلیون سال در روی کره زمین دارد، افزود: بدون توجه به این میراث گرانبهای طبیعی پرداختن به هر موضوعی توسعه ای، کاری عبث خواهد بود.

وی افزود: میراث گران بهای چند میلیون ساله محیط طبیعی در استان مازندران به نیاکانمان این اجازه را داده است که جوامع نخستین بشری در حاشیه حاصلخیز شمال ایران و از جمله استان مازندران شکل دهند و توسعه روستاهای اولیه و سلسله مراتب های اجتماعی باعث به وجود آمدن نخستین شهرها در استان مازندران در تاریخ قریب به 4000 سال پیش شده است.

وی افزود: پرداختن به هر موضوع اقتصادی بدون توجه به ریشه های فرهنگی نهفته در محیط زیست سالم و پایدار استان مازندران، کاری بیهوده، هزینه بر و فاقد کارایی لازم خواهد بود، بر این اساس برنامه ریزی های آینده ما در تولید ثروت و به دست گرفتن بازار اقتصاد گرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار اقتصاد گردشگری در مازندران باید متکی بر محیط زیست باشد

بازار اقتصاد گردشگری در مازندران باید متکی بر محیط زیست باشد