مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 فروردین 1399 ساعت 08:362020-04-15اقتصادي

آماده شدن 88 درصد شالیزارهای مازندران برای کشت


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تاکنون 191 هزار هکتار معادل 91 درصد شالیزارهای استان شخم و شیار شد،گفت: تاکنون 166 هزار هکتار معادل 85 درصد مزارع خزانه گیری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، پرآبی سدها و آببندان ها نوید فصلی پربرکت در زراعت برنج را می دهد که اگر با مدیریت صحیح همراه باشد در کنار توسعه ارقام پرمحصول و کشت دوم می تواند رکورد دیگری در تولید این محصول ارزشمندبه ثبت رساند.

کشاورزان شالیکار مازندرانی با وجود همه محدودیت های کرونایی با رویکرد کشت مکانیزه و عدم تجمع کارگران در نشاء سنتی و دستی وارد شالیزارها شده و با رعایت نکات بهداشت فردی، خزانه های برنج را تهیه و آماده نشاء بوته های برنج در دل خاک هستند.

مدافعان تولید که در بحبوحه های شرایط سخت اقتصادی و اقلیمی همواره به تولید پرداخته و چرخ اقتصاد کشور را چرخانده و از رکود اقتصادی جلوگیری کردند این بار نیز در سال جهش تولید، آماده جهش دیگری در تولید محصولات کشاورزی به ویژه برنج هستند تا زمینه خودکفایی در تولید این محصول را فراهم آوردند.

  در کنار تمامی خسارت ها و سختی هایی که کرونا به همراه داشته و دارد با رویکرد صحیح علمی می توان از این تهدید به ایجاد فرصت های مناسبی در حوزه کشاورزی دست یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آماده شدن 88 درصد شالیزارهای مازندران برای کشت

آماده شدن 88 درصد شالیزارهای مازندران برای کشت