مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 فروردین 1399 ساعت 03:162020-04-14حوادث

رشد 27 درصدی نمونه گیری جانوری در خراسان رضوی


تورج همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال گذشته 210 نمونه بیولوژیک از گونه های مختلف جانوری از سراسر استان خراسان رضوی جمع آوری شده است وی ادامه داد: همچنین پارسال 65 نمونه شامل بافت خون و عضله از گونه های شاخص، آسیب پذیر و در معرض تهدید استان به بانک ژن سازمان حفاظت محیط زیست کشور تحویل داده شده است.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: این نمونه های بیولوژیک به 80 گونه مختلف جانوری تعلق داشته است که از آن جمله می توان از گربه وحشی، انواع عقاب، پرندگان شکاری همچون بالابان، گونه های در معرض خطر تهدید همچون هوبره و نیز چندین گونه از مارهای سمی همچون افعی و گرزه مار اشاره کرد.

همتی بیشترین حجم نمونه برداری از حیات وحش طی سال گذشته را به ترتیب در شهرستان های چناران، خواف، تربت جام، طرقبه و شاندیز، بردسکن و کاشمر عنوان کرد.

وی افزود: علاوه بر این، شناسایی و بررسی سیستماتیک 650 گونه گیاهی نیز طی سال گذشته با همکاری دانشجویان علاقه مند در استان خراسان رضوی صورت گرفته است.

او با اشاره به این که تشخیص گونه نمونه های مکشوفه جهت اثبات تخلفات شکار و صید در استان خراسان رضوی و استان های همجوار از توانمندی های بانک ژن حفاظت محیط زیست استان است ادامه داد: در این خصوص علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی نحوه نمونه برداری ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 27 درصدی نمونه گیری جانوری در خراسان رضوی

رشد 27 درصدی نمونه گیری جانوری در خراسان رضوی