مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 فروردین 1399 ساعت 21:402020-04-14بين الملل

نامه مهم اسماعیل هنیه به پادشاه مراکش /مهمترین مفاد درخواستی از رییس کمیته قدس


رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در نامه مهمی به محمد ششم پادشاه مراکش خواستار اقدام فوری در برابر طرح آمریکایی اسراییلی الحاق سرزمین های فلسطینی شد.

- خبرگزاری مهر -گروه بین الملل: رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در نامه مهمی به محمد ششم پادشاه مراکش خواستار اقدام فوری در برابر طرح آمریکایی اسراییلی الحاق سرزمین های فلسطینی شد.

اسماعیل هنیه این نامه را از طریق سعد الدین عثمانی نخست وزیر دولت مراکش به پادشاه این کشور ارسال کرد.

اما اینکه چرا هنیه به پادشاه مراکش نامه نگاری می کند موضوع قابل توجهی است بویژه اینکه درکی این موضوع برای فلسطینی ها و گروههای مقاومت زیاد هم دشوار نیست که سازمانها و رهبران عربی توانایی حتی صدور یک بیانیه در حمایت از آرمان فلسطینی ها را نداشته اند، آن هم درباره کشوری مانند مراکش که در برخی از موارد در عادی سازی روابط از امارات قطر و سعودی ها پیشی گرفته است.

مراکش یا همان کشوری که در میان کشورهای عربی به عنوان مغرب شناخته می شود، و پادشاه آن شخصی به نام محمد ششم است در هیچ فرآیند سیاسی فلسطینی نقش مهم و تأثیرگذار یا دست کم بی طرف نداشته است.

اما اینکه هنیه این نامه را به پادشاه مغرب نوشته است به دلیل آن است که پادشاه مغرب به عنوان رییس کمیته قدس به شمار می رود و همین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه مهم اسماعیل هنیه به پادشاه مراکش /مهمترین مفاد درخواستی از رییس کمیته قدس

نامه مهم اسماعیل هنیه به پادشاه مراکش /مهمترین مفاد درخواستی از رییس کمیته قدس