مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 فروردین 1399 ساعت 07:562020-04-14پزشكي

بار روانی کرونا را با موسیقی کاهش دهید


مهتا سنگستانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا به بیان آثار روانی شیوع کرونا بر سلامت روان افراد پرداخت و افزود: همه گیر شدن بیماری های واگیر می تواند موجب اضطراب در همه افراد شود که این اضطراب به دلیل ترس از ناتوانی کنترل شرایط و انتظار ابتلا به بیماری است.

وی اضافه کرد: اضطراب در واقع پاسخ طبیعی بدن به شرایط تهدیدآمیز زندگی است و وجود آن لازم است، ولی گاهی بطور غیرمنطقی شدید و طولانی مدت میشود به طوری که زندگی فرد را مختل می کند.

مدیر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی همدان اظهار داشت: از طرفی اضطراب روی سیستم ایمنی اثر منفی دارد و مقاومت بدن در برابر عوامل بیماری زا را به تدریج کم می کند.

سنگستانی بیان کرد: احتمال افسردگی در زمان همه گیری ها به ویژه در شرایط محدودیت افزایش می یابد، که به صورت کاهش انرژی، احساس غم و بی حوصلگی یا احساس گناه بروز کرده و سبب از دست دادن توان مراقبت از سوی فرد می شود؛ بنابراین تامین سلامت روان در این شرایط بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: خودمراقبتی به عنوان یک اصل در هنگام مواجهه با یک همه گیری است که یک بخش خودمراقبتی از سلامت جسمی یعنی رعایت اصول بهداشتی پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری است و بخش دیگر آن خودمراقبتی در سلامت روان است؛ به طوریکه که فرد بیاموزد چه کار کند تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بار روانی کرونا را با موسیقی کاهش دهید

بار روانی کرونا را با موسیقی کاهش دهید