مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 فروردین 1399 ساعت 07:062020-04-14پزشكي

اقدام های لازم درخصوص مقابله با پشه آئدس انجام شود


پشه آئدس منتقل کننده ویروس عفونی دنگی است که به علت درد شدید به عنوان تب استخوان شکن نیز شناخته شده و تب و استخوان درد شدید از علائم بیماری پشه آئدس است که درنهایت منجر به خونریزی چشم، ناخن و دست ها می شود.

میرهاشم خواستار روز سه شنبه در دومین نشست شورای سلامت خمیر افزود: پشه آئدس دریکی از شهرهای استان هرمزگان (بندرلنگه) مشاهده شده و باید از هم اکنون اقدام های لازم جهت مقابله با این پشه در شهرستان انجام شود.

وی یادآورشد: محل زندگی و تجمع این نوع پشه ها در آبهای راکد و ساحلی و همچنین قایق ها و لاستیک های انباشت شده وفرسوده است.

فرماندار بندرخمیر اظهارداشت: در این راستا بایستی شهرداری ها و دهیاری ها با همکاری شبکه بهداشت و درمان تمهیدات لازم جهت جمع آوری قایق ها و لاستیک های فرسوده صورت دهد.

پشه آئدس خطرناک تر از ویروس کرونا مدیر شبکه بهداشت و درمان خمیر نیز با بیان اهمیت انتقال بیماری توسط پشه های آئدس گفت: آئدس به مراتب خطرناک تر از ویروس کروناست و وجود آن می تواند مشکل ساز باشد.

دکتر معصومه شکری زاده افزود: پشه آئدس نخستین بار در شهرستان بندرلنگه در غرب هرمزگان مشاهده شده که یک پشه به تنهایی قادر به گزیدن چندین فرد را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام های لازم درخصوص مقابله با پشه آئدس انجام شود

اقدام های لازم درخصوص مقابله با پشه آئدس انجام شود