مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 فروردین 1399 ساعت 07:062020-04-14اجتماعي

تپه 6000 ساله نهاوند همچنان پابرجاست


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند با تأکید بر اینکه «تپه گیان» تخریب نشده است، گفت: این تپه 6000 ساله ریزش نداشته بلکه در اثر باران های چند روز گذشته دو تکه از آن جدا و روی خود تپه افتاده است.

- ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند با تأکید بر اینکه تپه گیان تخریب نشده است، گفت: این تپه 6000 ساله ریزش نداشته بلکه در اثر باران های چند روز گذشته دو تکه از آن جدا و روی خود تپه افتاده است.

محسن جانجان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اتفاقی که برای تپه گیان افتاده فرسایشی است که بر اثر نزولات جوی و بدون مداخله دست انسان انجام شده که به قدمت این تپه باستانی آسیب نزده و به عبارت دیگر این ریزش فرسایشی به قدمت 6000 ساله این تپه تکرار شده است.

وی با بیان اینکه محوطه های باستانی از زمان استقرارهای پیش از تاریخ تا آخرین لایه مانند لایه های کیک روی هم قرار گرفته اند، افزود: این گونه اتفاقات در تپه های طبیعی امری کاملاً طبیعی است و با بررسی در تپه های باستانی کشور متوجه می شویم که در طول سالیان سال تعداد زیادی از تپه ها شاهد این اتفاق هستند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند تصریح کرد: به طور قطع تپه های باستانی با ریزش های کوچک این چنینی از بین نمی روند چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تپه 6000 ساله نهاوند همچنان پابرجاست

تپه 6000 ساله نهاوند همچنان پابرجاست