مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 فروردین 1399 ساعت 06:102020-04-14پزشكي

جلوگیری از کشتار دام غیرمجاز برای حمایت از سلامت جامعه است


مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: جلوگیری از کشتار دام غیرمجاز برای حمایت از سلامت جامعه است چرا که کشتار کردن در حاشیه خیابان ها و مراکز غیربهداشتی تخلف محسوب می شود.

- مصطفی کنارکوهی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مردم توصیه می شود در راستای جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک از دام به انسان مردم از کشتار غیرمجاز دام خودداری کنند و از مصرف و خرید گوشت از دست فروشان بین جاده ای خودداری کنند.

وی افزود: برخی از دام ها به دلیل بیمار بودن، نگهداری در شرایط بد، وضعیت نامناسب تغذیه و حمل ونقل در زمان عرضه جز دام هایی هستند که قابلیت کشتار ندارند و لاشه این دام ها علاوه بر کیفیت پایین می تواند زمینه مناسبی برای فساد و انتقال بیماری باشد.

کنارکوهی تأکید کرد: در سیستم کشتارگاهی دام قبل و بعد از کشتار توسط کارشناسان دامپزشکی معاینه خواهد شد و به دام های مبتلا به بیماری هایی نظیر کزاز، هاری، شاربن و… اجازه کشتار داده نمی شود.

وی بیان کرد: این گونه دام ها باید با رعایت اقدامات قرنطینه ای قبل از ورود به سالن کشتار به صورت بهداشتی معدوم و همچنین در برخی از موارد پس از کشتار قسمت هایی از لاشه دام که قابل مصرف نیست توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی ضبط و سپس معدوم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از کشتار دام غیرمجاز برای حمایت از سلامت جامعه است

جلوگیری از کشتار دام غیرمجاز برای حمایت از سلامت جامعه است