مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 فروردین 1399 ساعت 05:162020-04-14پزشكي

رشد 7 برابری تماس ها با اورژانس اجتماعی خراسان شمالی


علی قربانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، موضوع عمده این تماس ها را همسرآزاری و خشونت های خانگی دانست و اظهار داشت: تنها در روز گذشته 90 تماس با اورژانس اجتماعی برقرار شد که تقریبا تمام آنها به جز چند تماس معدود، مربوط به خشونت خانگی و به ویژه همسرآزاری بود.

وی میانگین تماس های روزانه با اورژانس اجتماعی و تلفن 123 را تا پیش از این حدود 10 تماس عنوان کرد و افزود: پس از ارسال پیام وزارت بهداشت به مردم در مورد اعلام خشونت خانگی و تماس با اورژانس اجتماعی، تعداد تماس ها با مراکز مداخله در بحران افزایشی 7 تا 9 برابری داشته است.

وی یکی از علل افزایش خشونت و همسرآزاری را حضور مردم در قرنطینه خانگی بیان کرد و گفت: لازم است در هنگام ماندن در خانه همه افراد خانواده با صبوری و متانت حال یکدیگر را مراعات کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی اظهار داشت: سال قبل هزار و 474 تماس با اورژانس اجتماعی استان گرفته شد که کودک آزاری با 231 مورد در صدر تماس ها قرار داشت و اختلافات حاد خانودگی با 224 مورد و همسرآزاری با 84 مورد در رده های بعدی قرار داشتند.

اورژانس اجتماعی یکی از برنامه هایی است که برای حل مشکلات مردم توسط دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی راه اندازی شده است که فعالیت آن تلفیقی از مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی (مرکز اورژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 7 برابری تماس ها با اورژانس اجتماعی خراسان شمالی

رشد 7 برابری تماس ها با اورژانس اجتماعی خراسان شمالی