مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 فروردین 1399 ساعت 05:062020-04-14اجتماعي

غربالگری روزانه بیش از هزار تبعه خارجی در سیستان و بلوچستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا سیستان و بلوچستان از جمله استان های مرزی کشور است که همه روزه تردد اتباع خارجی از نقاط مرزی آن در حال انجام است.

با شیوع ویروس کرونا در کشور مرزهای این استان نیز تحت کنترل قرار گرفت اما بعد از مدتی که مرزها بسته بود اکنون ورود مسافران به پایانه های مرزی استان با رعایت نکات بهداشتی و غربال گری افراد انجام می شود.

این درحالی است که علاوه بر مسافران ورودی تعداد زیادی از اتباع پاکستانی و افغان نیز قبل از شیوع این بیماری از طریق مرزهای سیستان و بلوچستان وارد کشور شده بودند و برخی از آنان هنوز هم در این استان یا دیگر نقاط کشور اسکان دارند.

از آنجایی که با شیوع ویروس کرونا در کشور اتباع خارجی نیز از ابتلا به آن مصون نماندند این افراد در ایران مورد غربالگری قرار گرفته و بر اساس دستور رییس جمهوری و ابلاغیه وزارت کشور مانند شهروندان ایرانی در صورت ابتلا به کرونا رایگان مورد درمان قرار گرفتند.

علاوه بر پایانه های مرزی، اردوگاه الغدیر زاهدان نیز به دلیل پذیرش اتباع سایر کشورها که از دیگر نقاط کشور به این اردوگاه ارجاع شده اند، یکی از مراکز حساس و خطرناک در گسترش بیماری کرونا است.

آنچه آمار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نشان می دهد این است که تا کنون 4 درصد از جمعیت افراد مبتلا شده به کرونا در سیستان و بلوچستان را اتباع خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری روزانه بیش از هزار تبعه خارجی در سیستان و بلوچستان

غربالگری روزانه بیش از هزار تبعه خارجی در سیستان و بلوچستان