مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 فروردین 1399 ساعت 03:152020-04-13اقتصادي

یک میلیون راس دام در کردستان واکسینه می شود


مجتبی ورمانی روز سه شنبه با اشاره به اینکه عملیات واکسیناسیون دامی علیه بیماری آبله و شاربن دامی از روز شنبه آغاز و به مدت 45 روز ادامه دارد، اظهار داشت: 20 گروه دامپزشکی استان به مدت 45 روز کاری یک میلیون راس دام را علیه این بیماری ها واکسینه می کنند.

وی اضافه کرد: در این طرح حدود 2 میلیون نوبت سر عملیات مایه کوبی انجام می شود که شامل یک میلیون راس علیه آبله گوسفندی، 150 هزار راس آبله بزی، 800 هزار راس شاربن گوسفند و بز، 50 هزار راس شاربن گاو و گوساله و یک هزار و 500 راس شاربن تک سمی است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان افزود: این طرح با همکاری گروه های دولتی و بخش خصوصی همکار دامپزشکی با اولویت واکسیناسیون دام های مناطق مرزی، کانون های بیماری، مناطق پرخطر و دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی پوشش داده انجام می شود.

ورمقانی یادآور شد: از دامداران درخواست کرد با وجود شیوع بیماری کرونا و محدودیت های تردد، نیروهای دامپزشکی برای خدمات رسانی آماده انجام وظیفه هستند لذا با اکیپ های اعزامی دامپزشکی نهایت همکاری را بعمل آورند.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون یکی از مهمترین اقدامات اجرایی برای تامین امنیت بهداشتی دام است و برای بیماری های استراتژیک واکسن به صورت رایگان و یا یارانه ای در اختیار دامداران استان قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک میلیون راس دام در کردستان واکسینه می شود

یک میلیون راس دام در کردستان واکسینه می شود