مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 فروردین 1399 ساعت 16:452020-04-13اجتماعي

«زنگویی» چشم انداز زیبای طبیعت در دامن دنا + عکس و فیلم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سی سخت، در استان کهگیلویه وبویراحمد مناطق گردشگری و تفریحی زیادی وجود دارد که کم و بیش مردم برای تفریح و گردش به این مکان ها رفته اند، اما در این بین شهر سی سخت به عنوان نگین انگشتری جنوب ایران شهری که عنوان توریستی و گردشگری را یدک می کشد سالانه میزبان ده ها هزار گردشگر و مسافر از سراسر کشور است.

شهر سی سخت مناطق گردشگری و تفریحی بسیار زیادی از جمله، چشمه میشی،کوه گل،گردنه بیژن، تنگ کلنجه، دشتک، بن رود و زنگویی دارد که در فصل بهار و تابستان پذیرای خیل عظیمی از شهروندان سی سختی، مردم استان و گردشگران کشوری است.

منطقه زنگویی  در شمال غربی شهر سی سخت  واقع شده که با پای پیاده حدود نیم ساعت راه باید طی کنید تا وارد این بهشت زیبا و دل انگیز شوید.

  در فصل بهار علاقمندان به طبیعت همراه با خانواده به این منطقه تفریحی می روند و در آنجا به تفریح می پردازند و روزی خوش و آرام را در طبیعت همراه باخانواده سپری می کنند.

از ویژگی های این منطقه تفریحی پوشش گیاهی متنوع از جمله (جاشیر، تره کوهی ،قارچ، لیزک، لاله های واژگون کنگر، چویل) است که عمده آن را جاشیر پوشانده است.

این منطقه تفریحی تحت حفاظت محیط زیست بوده و هر گونه دخل و تصرفی به این منطقه تفریحی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«زنگویی» چشم انداز زیبای طبیعت در دامن دنا + عکس و فیلم

«زنگویی» چشم انداز زیبای طبیعت در دامن دنا + عکس و فیلم