مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 فروردین 1399 ساعت 11:252020-04-13اقتصادي

6445 تُن ماهی از منابع آبی آذربایجان غربی صید شد


محمدباقر قریشی نجف آباد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صید ماهی از منابع آبی آذربایجان غربی شامل منابع آبی طبیعی (رودخانه ها، آبگیرها، آب بند و تالاب ها) و منابع آبی نیمه طبیعی (دریاچه پشت سدها) در طول سال 1398 در مقایسه با سال قبل از آن در مجموع 7.

5 درصد افزایش یافت.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی با صید این مقدار ماهی از سدها و منابع آبی، همچنان رتبه نخست صید آبزیان را در بین استان های غیرساحلی کشور به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص منابع طبیعی صید ماهی در آذربایجان غربی افزود: رودخانه های زاب، گادر، مهاباد، زرینه، سیمینه، نازلو، شهرچای، ارس و باراندوز مهمترین رودخانه های استان هستند که با نظارت محیط زیست در آنها صید ماهی صورت می گیرد.

وی با اشاره به انجام عملیات صیادی در 11 منبع نیمه طبیعی (دریاچه پشت سدها) آذربایجان غربی نیز اضافه کرد: این منابع شامل سدهای نوروزلوی میاندوآب، شهیدکاظمی و خراسانه بوکان، بارون ماکو، قیقاچ پلدشت، ارس، ارس 2، شهرچای ارومیه، سنجاق مهاباد، احمدآباد تکاب و حسنلو نقده است.

مدیر اداره شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان منابع آبی(نیمه طبیعی) استان و ایجاد اشتغال پایدار اعضای تعاونی هر سال تعدادی بچه ماهی به صورت تدریجی در این منابع رهاسازی می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6445 تُن ماهی از منابع آبی آذربایجان غربی صید شد

6445 تُن ماهی از منابع آبی آذربایجان غربی صید شد